Geçen ayki sayfa görüntüleme sayısı

14 Ekim 2010 Perşembe

Yaş almak

Ne zamandır yaşımı düşünüyorum ve ne zaman bu yaşa geldiğimi... Ergenliğim sanki bitmemiş gibi şimdi kızımla yaşıyorum. Ona baktıkça kendimi görüyorum ve dışarıda benim yanımda yürümediğinde ona kızamıyorum, çünkü onu anlıyorum.
Eskiden benden büyükleri dinlediğimde, neler de anlatıyorlar diye imrenerek ve aslında bunu nasıl da becerdiklerini pek anlamadan dinlerdim. Şimdi anlıyorum, ne kadar yaş o kadar fazla anı, amaaaaaa tabii yaşadıysan... her günü bir öncekinden daha farklı yaşamayanın ne kadar anısı olabilir ki? Bir yaşlanmak var, bir de yaş almak. Ben yaş almak isteyenlerdenim, yaşıyla büyüyenlerden olmak istiyorum.
Bugün tiyatroya gittim bir arkadaşımla ve orada yeni tanıştığı arkadaşının neler yaptığını dinledim. 28 yaşında bir erkek... gezmiş, tozmuş, çalışmış, bakmış ki olmuyor, üniversite okumayanlar ikinci sınıf muamelesi görüyor, bırakmış işi, girmiş üniversiteye... üniversiteyi nasıl bitirdiğini dinlemek ayrı zevk, yazdığı kopyaların nasıl hayat kurtardığı, hangi hocaya nasıl davranılacağını bilmesi, bitirdiği kurslar, vizyonu, hedefleri...
Akşam bitip ayrılırken bırakın gözüme girmesini, retinamın en derinliklerindeki yerini aldı.
Şimdi üniversiteyi bitirenler iş bulamıyorlar diye konuşuyorlar, tabii bulamazlar, vizyonları yok, hiçbir şey yapmıyorlar, kim onları işe alır?
Bunu ben söylemedim, o söyledi. Keşke her genç böyle olsa, bu yaşında kişisel gelişim, meslek kursları, sertifikalar, iş deneyimleri, insan ilişkileri, eksiklerini tamamlamakla ilgilense, kendini tamamlasa...
Bu yaşta bu kadar görmüş geçirmişlik, bu kadar anı... Kıskandım doğrusu...
Gittikçe zaman azalıyor gibi, düşünüyorum, neler yapmadan bu dünyadan gidersem gözüm açık kalır diye... çok şey var ve hiçbir şey yok. Bu dünya için bir evlat verdim, onun hamurunu yoğuruyorum, kendimi yoğuruyorum, eh arada yoruyorum da...
İnsanlara sıcak bir günaydın, minibüsten inerken 'hayırlı işler', her sabah şükretmek, yemek yapmayı sevmek, işini düzgün yapmak, bunlar standart oldu, iyice hayatıma geçti.
Acaba daha neleri katabilirim, anılarımı nasıl daha heyecanlı hale getirebilirim?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder