Geçen ayki sayfa görüntüleme sayısı

11 Ekim 2010 Pazartesi

Atasözleri, anne sözleri ve baba sözler...

Ortaokuldaydım, atasözlerimizi işliyorduk. Parmağımı kaldırdım ve söz aldım. Son derece kendinden emin bir şekilde, bazı atasözlerinin yanlış olduğunu düşünüyorum dedim. Öğretmen de gülümseyerek, örneğin… dedi. ‘Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar’ dedim, yalan söylemek kötü bir şey değildir, neden doğru söyleyen kovulsun ki? Öğretmen yine gülümsedi ve büyüdüğünde anlarsın, dedi.
Büyüdüm ve anladım, doğru söyleyeni dokuz köyden kovuyorlar, hatta sanırım artık 10. köye bile geçtiler.
İlk atasözleri nasıl çıkmıştı, çok merak ediyorum; bir süredir benden büyüklerin söylediklerini, arkadaşlarımın büyüklerinin eskiden neler dediklerini öğrenmeye, konuşmaların arasında, sohbetlerde fark etmeye çalışıyorum.
20li yaşlardayken, hata yapmaya çok meraklıydım, hatalarımı seviyordum ve hatalarımdan ders almaya çalışıyordum. 40lı yaşlara geldiğimdeyse, artık başkalarının hatalarından da ders almaya karar verdim, artık çok hata yapacak kadar zamanım olmadığını, olan zamanımı da en iyi şekilde geçirmeyi düşünüyorum.
Bu yüzden atasözlerimize de daha özümseyerek ve fark ederek bakmaya çalışıyorum.
Vakit nakittir…
Yağmur olsa tarlama yağmaz.
Terzi kendi söküğünü dikemez.
Sakla samanı, gelir zamanı…
Sizinki hangisi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder