Geçen ayki sayfa görüntüleme sayısı

14 Ocak 2011 Cuma

Sadece konuştum mu diyorsunuz.... Fena halde yanılıyorsunuz.

‘Yoga bilgeleri insan yaşamının tüm acılarının ve tüm neşelerinin kelimelerden kaynaklandığını söylerler. Deneyimlerimizi tanımlamak için kelimeler yaratırız ve o kelimelere tasmaya bağlı köpekler gibi etrafımızda çekişip kendilerine bağlı duygular taşırlar. Kendi mantralarımızla kendi kendimizin kanına gireriz. (ben bir kaybedenim… yalnızım… kaybedenim… yalnızım..) ve onların anıtlarına dönüşürüz. Dolayısıyla bir süre konuşmayı bırakmak kelimelerin gücünden sıyrılmaya, kendimizi kelimelerle şaşkına çevirmeyi durdurmaya, kendimiz boğucu mantralarımızdan özgürleştirmeye kalkışmaktır. ‘ Ye, dua et, sev, Elizabeth Gilbert, Pegasus Yayınları…
Konuştuklarınızı dinlediniz mi hiç? Ne diyorsanız düşüncelerinizi sesli olarak ortaya koymuş oluyorsunuz aslında.
Kendinizi konuşurken dinliyor musunuz? Başkalarını gerçekten dinliyor musunuz, yoksa sadece karşınızdaki konuşurken kendinizin ne cevap vereceğini, ne yorum yapacağını mı düşünüyorsunuz? O zaman bu dinlemek değil zaten, sadece dinlermiş gibi yapmak.
Sadece bir insanı dinleyerek, çok kısa sürede yaşama bakış açısı, bardağı dolu mu, boş mu gördüğü, geleceği hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Bu kadar kolay… Nasıl mı? Sadece konuştuklarına dikkat edin, sözcükleri nasıl kullandığına, hangi enerjileri sözcüklere yüklediğine bakın, bu kadar basit.
Aslında artık hiçbir şey bilmiyoruz. Bilgi çağında olduğumuzu sanıyoruz, internet elimizin altındayken her istediğimiz bilgiye hemen kavuşacağımızı sanıyoruz, ama feci halde yanılıyoruz. Hayatın özünü bilmek için atasözlerimize bakmak gerekli. Bu konuyla ilgili olarak, korktuğum başıma geldi, 40 kez söylersen olur gibi atasözleri yeterli. Doğadan koptukça bu atasözlerinin anlamlarını da unuttuk.
Neyi söylerseniz enerjinizi ona yüklüyorsunuz. Korkuyla mı konuşuyorsunuz, işte çoğalıyor korku, çünkü sürekli onu düşünüyorsunuz, kendinize onu hatırlatıyor, unutmaya izin vermiyorsunuz. O da gittikçe büyüyerek size teşekkür  ediyor. O zaman neden olumlu konuşmayalım?
Trafikten çok bunalmış ben, artık işten çıkıp arabaya bindiğimde, tamam şimdi, trafik rahat ve rahatça evime gidiyorum diyorum veeeee oluyor. Oflamıyorum, poflamıyorum, sadece olmasını istediğimi söylüyorum. Meşhur adıyla Secret, genel adıyla çekim yasasını işletiyorum ve hayatımı kolaylaştırıyorum.
Aslında hayat bu kadar basit, tek fark fark edebilmekte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder